Begeleiding bij het bereiken van een gezond gewicht. 

Wil je graag van die extra kilo's af die er door de jaren heen toch weer zijn bijgekomen? Het nu echt aanpakken? Om een gezond gewicht te bereiken én te behouden is een verandering van leefstijl de beste manier. Maar dan wel een leefstijl die bij jou past, die dicht bij je blijft. Zodat je het vol kunt houden. 

 

Veel mensen ervaren hoe moeilijk het is om een gezond gewicht te bereiken én te behouden. De verleidingen zijn overal en onbewust wordt er de hele dag door van alles en nog wat gegeten. Dat zorgt na verloop van tijd helaas voor heel wat extra kilo's. Kilo's waar je maar al te graag weer vanaf wil. 

Graag help ik je op weg om weer op een gezond gewicht te komen. Ik ben gediplomeerd gewichtsconsulente. Op een verantwoorde manier, niet met dieetpreparaten of maaltijdvervangers, maar door je bewust te maken van wat je eet en door toe te werken naar een gezonde leefstijl met gezonde, volwaardige voeding en voldoende beweging. Want alleen op die manier zal je gewichtsverlies op de lange termijn blijvend zijn. Vaak is met kleine aanpassingen al veel winst te behalen. 

Naast het verliezen van die extra kilo's, biedt een gezonde leefstijl je nog zoveel meer zoals: 

  • je voelt je energieker en sterker 

  • je hebt minder risico op hart- en vaatziekten 

  • minder risico op een te hoge bloeddruk 

  • minder risico op het ontwikkelen van diabetes type 2

Veel belangrijke gezondheidsvoordelen dus, maar ook: je gaat je weer lekker in je vel voelen, je kunt weer heel veel leuke kleding dragen, je krijgt meer zelfvertrouwen. 

Met veel persoonlijke begeleiding gaan we een manier zoeken die bij jou past. Want alleen een leefstijlverandering die jij prettig vindt, kun je goed volhouden. 

Hoe we dat precies gaan doen? Zie hieronder mijn werkwijze voor "live" contact. Daaronder kan je ook het stappenplan voor online begeleiding als je liever een digitaal traject aangaat.

 

Hier vind je mijn stappenplan. Volgens mij de beste manier om jouw doelen te behalen! Wil je het toch liever op een andere manier aanpakken? Aarzel niet om met mij te overleggen, samen komen we vast tot een goede en effectieve manier! 

Optie 1: Real life begeleiding

  • Kennismakingsgesprek: gratis en geheel vrijblijvend
    We maken even kennis met elkaar om te kijken of het een beetje klikt. Ik leg je mijn werkwijze uit en jij vertelt wat meer over jezelf en over je lijnervaringen in het verleden. 

    Wil je bij mij verder, dan gaan we maar meteen beginnen en vraag ik je een eetdagboek bij te houden voor een aantal dagen. 

  • Intakegesprek: 45 min
    Ik noteer allerlei gegevens van je betreffende je eetgewoontes, je beweegpatroon, je gezondheid enz. We gaan wegen en meten en vaststellen welke doelen je wilt behalen.

     

  • Adviesgesprek: 45 min 
    Aan de hand van je eetdagboek, heb ik een voorbeeldmenu voor je samengesteld. Dit gaan we doornemen en ik ga je uitleggen hoe je hier variaties op kunt maken. Zodat je inzicht krijgt in hoe je een gezond eetpatroon kunt bereiken. 

     

  • Vervolgconsulten: 30 min per keer
    We gaan kijken hoe het de afgelopen week is gegaan, wat ging goed en wat was er moeilijk. Wat kunnen we eventueel verbeteren en/of veranderen. 
    Ook wegen en meten hoort uiteraard bij elk vervolgconsult. 

Optie 2: Online begeleiding

(traject van 6 weken)

Tijdens de periode van lockdown heb ik ervaren dat de begeleiding bij het afvallen, die normaal face tot face gebeurt in mijn praktijk, ook prima op afstand kan. Hoe dit in z’n werk gaat?

  • Kennismaking & eventueel intakegesprek
    Voor de eerste keer kom je wel even ‘live’ naar mijn praktijk om met elkaar kennis te maken. Dan kun jij je verhaal vertellen en ik geef aan wat ik voor je kan betekenen. Als het klikt tussen ons en je wilt verder dan doen we meteen een intakegesprek. Ik stel je allerlei vragen, ga meten en wegen en geef je direct advies en aanwijzingen om het afvaltraject te beginnen. Daarbij sluit ik zoveel mogelijk aan bij je huidige eetpatroon, bij wat je gewend bent. Want op die manier kun je het beter volhouden. Ook gaan we samen kijken welke doelen we willen halen en welke stappen we daarbij concreet gaan zetten.

  • Wekelijks contact 
    Na het intakegesprek hebben we wekelijks contact, via uitgebreide mails, telefoon of videoconsulten, wat jou het beste past. En je kunt altijd tussendoor vragen stellen.
     

  • Blijf op gewicht 
    Op het eind krijg je van mij een lijst met tips om het nu bereikte gewicht te behouden, om te voorkomen dat je weer terugvalt in oude gewoontes.​

Het hele traject neemt zo’n 6 weken in beslag, mijn ervaring leert dat zo’n tijdsbestek het beste werkt, het is te overzien en je houdt de ‘spirit’ erin. ​

Ik help je graag om die extra kilo’s kwijt te raken, met een persoonlijke aanpak en toewerkend naar een gezonde manier van leven. Zodat je ook in de toekomst een gezond gewicht kunt behouden.